Reklamační řád

Reklamační řád společnosti Honiees Mitchel’s s.r.o.

I. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek prodávajícího, společnosti Honiees Mitchel’s s.r.o., IČ: 03946606, so sídlem Na Zahrádkách 525, 594 51 Křižanov, zapsané v obchodním rejstříku Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 87488 (dále jen „prodávající“) a popisuje postup při reklamaci zboží zakoupeného od prodávajícího.

Kupující je povinen seznámit se s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami (dále jen „OP“) ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o dobu, po kterou kupující neposkytl požadovanou součinnost.

Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v OP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v OP. Pokud není definován ani v OP, chápe se ve významu, v jakém jej používají právní předpisy.

II. Záruka za jakost

Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem stanovenými údaji, které jsou potřebné pro uplatnění záruky.

Kupující je povinen si dodané zboží při převzetí důkladně prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných vadách. Na pozdější reklamace týkající se druhu, množství nebo poškození zboží při přepravě nemusí být brán zřetel. Převzetím zboží se rozumí jeho převzetí od prodávajícího, držitele poštovní licence nebo smluvního dopravce. Převzetí zboží potvrzuje kupující zpravidla podpisem dodacího (přepravního) listu či jiného příslušného dokumentu. Svým podpisem zároveň potvrzuje, že zboží bylo dodáno v pořádku. Pokud má zboží jakékoliv zjevné vady v okamžiku převzetí nebo pokud nesouhlasí druh zboží nebo jeho množství, je nutno tyto skutečnosti poznamenat na dodacím (přepravním) listu či jiném příslušném dokumentu. Pokud je zboží poškozeno, může kupující převzetí odmítnout.

Prodávající odpovídá kupujícímu na to, že věc při převzetí nemá vady. Prodávající především odpovídá kupujícímu za to, že v době převzetí věci:

  1. má věc vlastnosti, které si strany dohodly, a pokud taká dohoda chybí, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem k povaze zboží a na základě jimi prováděné reklamy;
  2. je věc vhodná k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
  3. je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
  4. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, pokud není uvedeno jinak, to se však netýká:

  1. věci prodávané za nižší cenu vady, pro kterou byla nižší cena sjednána;
  2. opotřebení věci způsobené jej obvyklým užíváním;
  3. u použité věci vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo
  4. pokud to vyplývá z povahy věci.

Pokud je na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, během které lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.

Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití k obvyklému účelu nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

Záruční doba je 24 měsíců a běží od předání věci kupujícímu.

Lhůta končí dnem, který se pojmenováním nebo číselným označením shoduje se dnem, na který připadá skutečnost, od které se lhůta počítá.

Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, pokud nebyla uplatněna v uvedené době.

Kupující nemá právo ze záruky, pokud vadu způsobila po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost.

III. Záruční podmínky

  1. Kontrola zboží při převzetí

Kupující při osobním převzetí od prodávajícího nebo jím pověřené osoby zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.

Kupující při převzetí od dopravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (především počet balíků, neporušenost obalu apod.).

Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, především to, že balení obsahuje všechno to, co obsahovat má.

Veškeré nesrovnalosti je potřeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od dopravce je vyznačit v předávacím protokolu dopravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout. Kupující má možnost poškození nahlásit e-mailem na adrese honiees@honiees.cz nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách prodávajícího. V případě převzetí zásilky od dopravce prodávající doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození obalu.

  1. Uplatnění reklamace

Kupující může reklamaci uplatnit zasláním na adresu prodávajícího:
Honiees Mitchel’s s.r.o.
Na Zahrádkách 525
594 51 Křižanov

Zásilka musí obsahovat reklamované zboží včetně kompletního příslušenství. Prodávající dále doporučuje přiložit kopii dokladu o koupě nebo jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis chyby a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (především adresa, e-mail, telefonní číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu a chyby zboží.

Reklamaci lze po vzájemné dohodě kupujícího s prodávajícím uplatnit i osobně v sídle prodávajícího nebo na jiném vzájemně dohodnutém místě.

Reklamační protokol si můžete stáhnout tady.

  1. Výluky

Porušením etikety se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, s výjimkou případu, kdy k poškození došlo při obvyklém používání.

Dále se záruka nevztahuje na poškození, které vzniklo:

  1. mechanickým poškozením zboží,
  2. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určené,
  3. neodborným zacházením nebo zanedbáním péče o zboží,
  4. v důsledku úpravy zboží zákazníkem,
  5. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.

Tato omezení neplatí, pokud byli vlastnosti zboží, které jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuté nebo prodávajícím deklarované, případně jich možno očekávat vzhledem k provedené reklamě nebo obvyklému způsobu použití zboží.

  1. Odmítnutí přijetí reklamace

Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží k reklamaci v případech, když je reklamované zboží a/nebo jeho součásti znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

IV. Vyřízení reklamace

Pokud je kupující spotřebitelem, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po dohodě se spotřebitelem, toto prodloužení však nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou.

Pokud je kupujícím podnikatel, prodávající o reklamaci rozhodne do 40 dnů ode dne uplatnění reklamace.

V. Společná ustanovení

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího o ukončení reklamace buď telefonicky, SMS zprávou, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

Po vyřízení reklamace opravou nebo výměnou se záruka prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace do dne, kdy byl kupující o vyřízení reklamace informovaný.

Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s předávacím protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje všechno, co obsahovat má. Na pozdější námitky se nebude přihlížet.

Tímto není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dní od uplatnění reklamace.

V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději v poslední den lhůty, může po jejím marném uplynutí prodávající účtovat skladné za uložení zboží ve výši 15 Kč za každý den prodlení.

Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení reklamace informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtažek použít na úhradu skladného.

Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata k reklamaci a prokázat svou totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestní činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající nebo jeho smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis.

VI. Závěrečná ustanovení

Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

Tento Reklamační řád je platný a účinný ode dne 01.07.2017 a je k dispozici elektronicky na webových stránkách prodávajícího.